POLITYKA

Tesco przeprasza za obrazę uczuć religijnych i wycofuje kontrowersyjną reklamę piwa

Brytyjska sieć handlowa przeprosiła oficjalnie wszystkie osoby, które poczuły się urażone podtekstami religijnymi w stworzonej przez nią reklamie piwa.

Z okazji Świąt Wielkanocnych Tesco wypuściło kampanię reklamową promującą oznakowane etykietą sieci piwa i cydry. Reklamy pojawiły się w kilku gazetach i wywołały silną kontrowersję w środowisku chrześcijańskim ze względu na nawiązania do jednego z najważniejszy w tej religii świąt. Slogan kampanii Tesco brzmiał bowiem: „Świetne oferty piwa i cydru. Wielki Piątek właśnie stał się większy” (ang. „Great offers on Beer and cider. Good Friday just got better”). Reklama stała się od razu przedmiotem krytyki, bo Wielki Piątek jest dniem, w którym Jezus Chrystus został ukrzyżowany, a wiernych obowiązuje post ścisły, a więc powstrzymanie się od spożywania mięsa i picia alkoholu.

 

Tesco przeprosiło publicznie wszystkich chrześcijan za tę reklamę i obiecało, że całkowicie ją wycofa. – Jesteśmy świadomi tego, że Wielkanoc jest ważnym okresem w roku dla naszych klientów. Nie chcieliśmy nikogo obrazić i przepraszamy tych, którzy poczuli się dotknięci reklamą – powiedział rzecznik Tesco w rozmowie z BBC.

 

Jak zauważa jednak portal BBC, sprawa nie wywołała zbyt dużej krytyki na mediach społecznościowych, a na Twitterze niektórzy użytkownicy komentowali, że reklama Tesco nie jest ich zdaniem obraźliwa. „Czy wam się to podoba, czy nie, Wielkanoc jest zarówno świętem religijnym, jak i świeckim. Większość osób jeździ wtedy do swoich rodzin zamiast do kościołów” – napisał jeden z użytkowników Twittera, cytowany przez BBC.

Źródło: rp.pl

Komentarze

Zobacz także

I wszystko jasne! Wybór Donalda Tuska na kolejną kadencję nie jest polską racją stanu

Redakcja malydziennik

Mniej pieniędzy na kościoły, za to więcej na… Włoski Kościół zmienia priorytety. Słusznie?

Redakcja malydziennik

Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz! Głodówka mecenasa Hambury!

Ładuję....