TVP od dłuższego czasu jest oceniana bardzo negatywnie. Członkowie partii opozycyjnych ale też publicyści i działacze społeczni zauważają, że dziennikarze TVP stali się rzecznikami jednej, rządzącej partii. Szerzą podziały, promują agresję wobec opozycji i posługują się mową nienawiści. Zarząd PO podjął decyzję o całkowitym bojkocie TVP.

Uchwałę w tej sprawie podpisał Grzegorz Schetyna, przewodniczący PO. Bojkot został ogłoszony na Tweeterze.

Bojkot ma dotyczyć członków partii każdego szczebla. Zarząd PO uzasadnia swoją decyzję tym, że TVP „stała się narzędziem politycznej nagonki i partyjnej propagandy” . Zarząd PO sugeruje też, że emitowane przez TVP treści prowadzą do groźnych podziałów społecznych i powodują spadek bezpieczeństwa Polaków.

Źródło: WP.pl

FOT. Press

ZOBACZ TEŻ: https://malydziennik.pl/stop-mowie-nienawisci-kurski-i-owsiak-skladaja-pozwy/

Po śmierci prezydenta Pawła Adamowicza z wielu środowisk dało się słyszeć głosy o konieczności normalizacji stosunków społecznych. Mówiono przede wszystkim o powstrzymaniu się od brutalnego języka, który naznacza, wyklucza i obraża. Środowiska naukowe, dziennikarskie i księża a także politycy i dziennikarze wzywali do zatrzymania „mowy nienawiści. Tymczasem każda ze stron sporu politycznego i społecznego kontynuuje walkę.

Jerzy Owsiak na konferencji prasowej zapowiedział, że pozwie TVP za materiał, jaki stacja wyemitowała kilkanaście dni temu w programie „Minęła 20”. Przedstawiono tam Owsiaka i Gronkiewicz – Waltz w karykaturalny sposób, w sytuacji sugerującej, że zyski z WOŚP nie trafiają do szpitali ale do kieszeni organizatorów. W tym samym programie pokazano też fikcyjny banknot z gwiazdą Dawida i wizerunkiem Lecha Kaczyńskiego za co od programu został odsunięty Michał Rachoń.

Jerzy Owsiak po zabójstwie prezydenta Adamowicza zrezygnował z prowadzenia Fundacji WOŚP. Mówił też, że został poddany miażdżącej fali agresywnych ocen i wypowiedzi, które są niczym nie uprawnione.

Jednocześnie po zamachu na prezydenta Adamowicza część polityków i społeczeństwa, za tragiczne wydarzenia obwiniła TVP i polityków PiS. W ocenie przeciwników PiS i kontrolowanej przez partię TVP, to właśnie ta stacja i ta partia epatowała od miesięcy skrajnie agresywnym językiem piętnującym i stygmatyzującym liberalną część społeczeństwa prowadząc w ten sposób do nagonki i otwierając drzwi do agresywnych zachowań.

Reaguje na te zarzuty prezes TVP Jacek Kurski. Zapowiedział on, że TVP po serii komentarzy obciążającej ją za zamach na Adamowicza złoży pozwy przeciwko Krzysztofowi Skibie, Adamowi Bodnarowi, Wojciechowi Czuchnowskiemu i Wojciechowi Sadurskiemu.

Telewizja Polska podkreśliła, że od śmierci Pawła Adamowicza „stała się obiektem bezprzykładnego i niespotykanego wcześniej ataku”, a „w przestrzeni publicznej były i są rozpowszechniane nieprawdziwe i zmanipulowane informacje”.

Wszyscy czterej pozwani wypowiedzieli się,sugerując, że zabójca Adamowicza mógł się inspirować i kierować swoje agresywne działania pod wpływem treści jakie publikowała TVP na temat Adamowicza.

Wszystko na to wskazuje, że możemy zapomnieć o społecznym pojednaniu i zawieszeniu broni.Prawdopodobnie, tak jak po katastrofie smoleńskiej, czeka nas jeszcze głębszy społeczny podział, który z czasem będzie eskalował i prowadził do kolejnych dramatów.

Mimo to, zwracamy się do naszych czytelników o umiarkowanie w komentowaniu treści w internecie. Język jakiego używamy może ranić i zabijać. Możemy mieć różne poglądy ale to nie oznacza, że mamy być agresywni, wulgarni i nienawistni.

Źródło: WirtualneMedia

Fot.Pixabay

ZOBACZ TEŻ: https://malydziennik.pl/rosjanie-chca-ulicy-pawla-adamowicza-w-kaliningradzie-czesi-w-pradze-w-uznaniu-za-przyjazn/

Jacek Kurski może przestać być prezesem TVP. Politycy PiS starają się namówić do takiego rozwiązania Jarosława Kaczyńskiego.

Pomysł usunięcia Kurskiego pojawił się po opublikowaniu przez Wiadomości w poniedziałek absurdalnego materiału na temat przyczyn zamachu na prezydenta Gdańska. W materiale przypomniano m.in. wypowiedzi polityków PO, w tym Radosława Sikorskiego i Donalda Tuska w kontekście tragedii w Gdańsku. W zgodzie z najlepszymi szkołami propagandy powiązano ze sobą rozmaite materiały tak, aby odpowiedzialnością za tragedię obciążyć Tuska, Owsiaka i całą PO.

Ponadto cieniem na TVP rzuciły się także inne materiały manipulujące faktami i pełne agresywnych treści, które w istocie są manipulacjami.

W związku z powyższym w Warszawie późnym popołudniem pojawiły się nawet informacje, że los prezesa Kurskiego jest już w zasadzie przesądzony.

Niektórzy przedstawiciele PiS są jednak przekonani, że Jarosław Kaczyński nie zdecyduje się ostatecznie na taki krok. We wtorek o dymisję Jacka Kurskiego zaapelował do Jarosława Kaczyńskiego prezes PSL Władysław Kosiniak-Kamysz. W piśmie do Kaczyńskiego TVP została nazwana „maszyną nienawiści”.

Pod rządami Kurskiego TVP notuje rekordowo niskie oglądalności oraz coraz niższy poziom programu. Przede wszystkim TVP stała się tubą propagandową rządu i pionierem w szerzeniu mowy nienawiści i manipulowaniu opinią publiczną.

Źródło: Rzeczpospolita

Fot. Wiadomości.pl

ZOBACZ TEŻ: https://malydziennik.pl/owsiak-musi-odejsc-wzbudza-negatywne-emocje-opinia-poslanki/

Kierownictwo Telewizyjnej Agencji Informacyjnej zawiesiło Michała Rachonia w prowadzeniu programów „Minęła 20” i „Woronicza 17”.  Ma to związek m.in. z pokazaniem w czwartek w „Minęła 20” karykatury Jerzego Owsiaka i Hanny Gronkiewicz-Waltz .

Rachoń został zawieszony przez dyrekcję Telewizyjnej Agencji Informacyjnej od minionego czwartku. W związku z czwartkowym materiałem w „Minęła 20” zawieszony został wydawca tej audycji, czyli Krystian Krawiel. Po zawieszeniu Michała Rachonia wieczorną audycję TVP Info „Minęła 20” będą teraz prowadzić na zmianę inni gospodarze programu, czyli Danuta Holecka, Adrian Klarenbach i Krzysztof Ziemiec.

Z kolei niedzielny magazyn „Woronicza 17” od zeszłego wydania prowadzi Krzysztof Ziemiec i będzie się on pojawiać również w kolejnych wydaniach. Ziemiec, jeden z gospodarzy „Wiadomości”, poprzednio już w swojej karierze prowadził „Woronicza 17” od marca 2015 roku do lutego 2016 roku.

Warto dodać, że zarówno Rachoń, jak i wydawca „Minęła 20” w zeszłym miesiącu stracili ryczałtową część swoich wynagrodzeń za pracę. Ma to związek ze spaleniem przez Wojciecha Cejrowskiego flagi Unii Europejskiej w czasie wywiadu, emitowanego w połowie listopada. Ten fragment został wycięty z rozmowy pokazanej w TVP Info, natomiast Cejrowski opublikował całe nagranie na swoim kanale youtube’owym.

W czwartkowym wydaniu „Minęła 20” w TVP Info bohaterami satyry Barbary Pieli był Jerzy Owsiak i Hanna Gronkiewicz-Waltz. W animacji pokazano to tak, że znaczna część datków jest odkładana na bok i nie trafia na cele WOŚP, tylko do worków przygotowanych przez poprzednią prezydent Warszawy. Owsiak jest nakręcaną figurką powtarzającą tylko „hej, siema” .

 

Źródło: Wirtualne Media

Fot. Trójmiasto. Wyborcza.pl

ZOBACZ TEŻ: https://malydziennik.pl/owsiak-musi-odejsc-wzbudza-negatywne-emocje-opinia-poslanki/

Wojciech Cejrowski jest przekonany, że został zawieszony przez TVP za krytykowanie stosunku PiS do wprowadzenia zakazu aborcji. – Im bardziej oni tłumaczą, że chodzi o flagę, tym bardziej ja myślę, że chodzi o to, że powiedziałem: „krew na rękach Jarosława”, bo Jarosław ze swoją partią obiecywał „Stop aborcji”, a teraz PiS sabotuje projekt „Zatrzymaj aborcję” – ocenił pisarz i podróżnik.

Continue reading „Cejrowski prezentuje ZAKAZANY przez TVP program i wyjaśnia: Poszło o aborcję. „Mnie już wyrzucało SLD, PSL, PO i teraz PiS” [WIDEO]”