Najbardziej pożądanymi pracodawcami w handlu detalicznym są Biedronka, Lidl, LPP i Ikea. W branży internetowej przoduje Amazon. O tym, że w tych właśnie firmach chcą pracować Polacy, decydują wielkość i prestiż, styl zarządzania oraz wysokość oferowanych zarobków.

Z corocznego badania firmy Antal dotyczącego oceny pracodawców w Polsce wynika, że Biedronka, Lidl, Ikea oraz sklepy LPP nie mają sobie równych, jeśli chodzi o warunki zatrudnienia w branży segmencie handlu detalicznego. W segmencie internet, nowe media, e-commerce króluje Amazon. Zaraz za nim znalazły się: platforma Currency One, Allegro, Facebook oraz TVN.

W badaniu wzięło udział 4102 specjalistów i menedżerów, którzy wybrali 67 laureatów w 15 branżach. Ich ogólne wnioski są takie, że w ocenie polskich pracowników traci na znaczeniu innowacyjność firmy oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach. Większej wagi nabrały za to stabilność zatrudnienia oraz wielkość zarobków. Spore znaczenie mają też dla pracowników oferowane przez firmę benefity, równowaga między życiem zawodowym a prywatnym oraz możliwość awansu.

– W tym roku zaobserwowaliśmy ciekawą zmianę – respondenci zapytani o źródła pozyskiwania wiedzy na temat pracodawców, coraz częściej zaznaczają odpowiedź: „pracuję w tej firmie”. To oznacza, że obecny pracodawca jest jednocześnie tym najbardziej pożądanym wśród pracowników – mówi Artur Skiba, prezes Antal.

 

kslop/money.pl