5,5-letnia Alice Jacob trafiła na łamy światowych mediów po tym, jak skrytykowała ubranka dla dziewczynek jednej z sieciówek. Jej zdaniem są one zbyt… dziewczęce.
5-latka po przejrzeniu internetowej oferty marki Gap stwierdziła, że ubranka dla dziewczynek są „zbyt dziewczęce”. W swojej kategorii wiekowej nie znalazła nic, co by ją zainteresowało. Dziewczynka bowiem nie znosi koronek, falbanek, tiulów. Znacznie bardziej podobają jej się ubrania dla chłopców: z Supermanem, Batmanem, wyścigami samochodowymi czy rockowymi zespołami.
Mama namówiła córkę, by napisała w tej sprawie list do decydentów Gapa. Alice napisała więc: „Czy moglibyście zaprojektować jakieś fajne koszulki także dla dziewczynek? A może powinniście zlikwidować sekcje dziewczęcą i chłopięcą i stworzyć jedną wspólną – dla dzieci?”.
Na list dziecka odpowiedział szef Gapa Jeff Kirwan. „Sprawiasz wrażenie bardzo fajnego dzieciaka ze świetnym wyczuciem stylu” – zaczyna Kirwan, a następnie próbuje bronić honoru Gapa jako firmy stawiającej na różnorodność, wychodzącej naprzeciw różnym gustom i potrzebom. Na końcu jednak kala się o przeprasza za brak wyczucia: „Masz rację, moglibyśmy lepiej wykonywać swoją pracę”. Kirwan zapewnił, że porozmawia ze swoimi projektantami i wspólnie popracują nad nową, lepszą ofertą. Oby tylko nie była to oferta genderowa!