Twitter zablokował promocję książki na temat małżeństwa. Powód? Mówienie, że małżeństwo to związek kobiety i mężczyzny narusza politykę reklamową portalu.
Pastor Creig Stellpflug, autor książki One Man One Woman na temat chrześcijańskiej wizji małżeństwa, chciał zareklamować swoją książkę na Twitterze. Do tweeta dołączone zostało zdjęcie okładki i link do księgarni internetowej, w której można kupić książkę.
Niestety, Twitter zablokował reklamę, tłumacząc, że promowane treści stoją w sprzeczności z polityką reklamową firmy. W ten sposób – zdaniem pracowników Twittera – pastor promuje mowę nienawiści.
Stellpflug, oburzony decyzją Twittera, skomentował sprawę. „Christian Post” powiedział: "Moja książka nie jest o nienawiści! Przybliża konserwatywną, chrześcijańską wizję małżeństwa. Czy to jest mowa nienawiści? Naprawdę tak nisko upadliśmy? Moja wolność słowa jest ograniczana tylko dlatego, że promuję chrześcijańskie wartości. Chcecie wiedzieć, gdzie powinniście szukać nienawiści? Ja wam powiem. Tam, gdzie promowane są liberalne programy”.