Jeśli to miało być śmieszne, to chyba jednak nie wyszło. „Der Spiegel” szokuje okładką z Maryją i Józefem prowadzącymi dialog nad dzieciątkiem Jezus ułożonym w… kartonie z logo Amazona.
Na okładce niemieckiej gazety widać Maryję i Józefa pochylonych nad małym Jezusem leżącym w pudełku z logo Amazona. Czarę goryczy przelewa jednak dialog między rodzicami Zbawiciela: „Ja tego nie zamawiałem” – mówi św. Józef. „Czy możemy go wymienić?” – zastanawia się Maryja.
„Der Spiegel” tłumaczy, że w ten sposób chciał zwrócić uwagę na problem przedświątecznego szaleństwa zakupowego. Wewnątrz numeru znajduje się kilka stron tekstów poświęconych zjawisku określanemu przez dziennikarzy jako „festiwal dostarczania”.
W tekstach z numeru przeczytać można miedzy innymi o zmianie modelu konsumpcji i rewolucji, jaką wniósł handel internetowy. Niemiecki dziennik konstatuje, że zmiany są na tyle wielkie, że wpłynęły nawet na kształt świąt Bożego Narodzenia.
Tematy istotne, ale czy naprawdę trzeba uciekać się do obrazoburczych ilustracji, by je nagłaśniać i promować?