WYDARZENIA

Black Friday i Cyber Monday to wielka ściema. Dałeś się na to nabrać?

Obniżki cen w Black Friday i Cyber Monday, czyli w dniach rabatów w polskich e-sklepach, były mniejsze, niż mogłoby to wynikać z przekazów reklamowych i marketingowych sprzedawców – poinformowała firma doradcza Deloitte w raporcie.

Badanie pt. "Świąteczny barometr cenowy", przeprowadzone przez Deloitte, Dealavo i Google, objęło 800 sklepów internetowych. Jak wynika z analizy, promowane przez sklepy online dni wielkich obniżek: Black Friday (25 listopada) i Cyber Monday (28 listopada) w większości przypadków okazały się jedynie chwytem marketingowym. "Różnica cen w tych dniach w porównaniu do poprzedzającego tygodnia wyniosła zaledwie od 0 do 2 proc. Warto wspomnieć, że część sklepów w tym okresie stosowało kody rabatowe, które nie zostały uwzględnione w analizie. W przypadku niektórych z nich występowało selektywne premiowanie klientów kodami rabatowymi" – podali autorzy barometru.

 

Dodano, że między 24 a 25 listopada br. różnica cen analizowanych produktów była bliska 0 proc.

 

W badaniu zaznaczono, że część e-sklepów wręcz podwyższyła ceny na niektóre produkty podczas Black Friday licząc, że konsumenci nie zorientują się, że zostały one podniesione. Z analizy sklepów i towarów wynika, że w przypadku 12 proc. produktów cena oferowana klientom w Cyber Monday względem 21 listopada br. wręcz wzrosła. W przypadku 72 proc. produktów cena nie zmieniła się, a tylko w przypadku 16 proc. produktów cena spadła. Najwięcej obniżek występowało na telewizory” – informuje firma Deloitte. (PAP)

Źródło: PAP

Komentarze

Zobacz także

Oto najbardziej wytrzymałe zwierzę na Ziemi. Może żyć bez jedzenia, na dnie Rowu Mariańskiego i…

Adam Gaafar

ZOBACZ jakie straszne żniwo zbiera rewolucja seksualna!

Redakcja malydziennik

Tego jeszcze nie było! Na znak protestu kobieta przykuła się do pomnika Lenina

Redakcja malydziennik
Ładuję....