POLITYKA

Znamy ostatnie godziny życia polskiego kierowcy zamordowanego przez dżihadystę! Polak walczył!!!

To był dobry kierowca – mówi o zamordowanym przez dżihadystę Polaku szef firmy transportowej, w której pracował. Mężczyzna miał żonę i nastoletnie dziecko.

We wtorek policja przesłuchała właściciela firmy, do którego należało auto i którego pracownikiem był Polak. "Policja chciała zabezpieczyć nasze komputery, dokumenty firmowe, dokumenty auta. Ale to wszystko znajdowało się w samochodzie, przy kierowcy. Nie ma co zabezpieczać" – powiedział dziennikarzom. Wyjaśnił, że w samochodzie jest zamontowany GPS i jest lokalizacja pojazdu. Aktualizacja sygnału odbywa się co 10 minut.

 

"Cała trasa była pokazana. O 15 rozmawiał z żoną, o 15.45 było na GPS widać pewne ruchy. (…). Samochód był zapalany, gaszony, ruszał do przodu i do tyłu. Tak jakby ten ktoś, kto kierował tym samochodem uczył się jeździć. Samochód stał w Berlinie pod firmą, gdzie miał się rozładowywać. Później do 19.40 nie było żadnych ruchów, samochód stał w tym samym miejscu. To było auto w automacie, wystarczy zwolnić hamulec ręczny, dać gazu i samochód jedzie" – powiedział Żurawski. Według niego, osoba, która od 19.50 kierowała ciężarówką, doskonale znała miasto i bezbłędnie zmierzała do celu, jakim był jarmark.

 

Jak mówił, na pokazanym mu przez policję zdjęciu rozpoznał swojego kierowcę. "Widoczne były rany, (…) było widać, że walczył" – powiedział. Według niego ostatni kontakt z kierowcą był o godz. 15 w poniedziałek. "Wtedy dzwoniła do niego żona, nie mogła rozmawiać (dłużej), ponieważ była w pracy. Umówiła się na późniejszy telefon o godz. 16, ale wówczas kontaktu już nie było" – dodał. 

 

Właściciel firmy poinformował, że kierowca był półtora tygodnia w trasie, wracał z Włoch. Wiózł konstrukcje stalowe. "Były podejrzenia, że samochód został porwany ze względu na ładunek, który był na pace, i że ktoś chciał to ukraść. Ale tam było 24 tony stali, do niczego to by się nie przydało" – wyjaśnił. 

 

"To był dobry kierowca. Taki, który jeżeli w sobotę wypił dwa piwa, to w niedzielę nie wsiadał za kierownicę. Ostatni z dobrych kierowców, którzy jeszcze są na rynku" – mówił Żurawski. Dodał też, że był to potężny mężczyzna. "Miał 1,80 m i ważył 120 kg. Jedna osoba na pewno nie dałaby mu rady. Być może został zaatakowany i wepchnięty do kabiny" – powiedział. 

 

Żurawski mówił, że we wtorek około południa w Berlinie planowany był rozładunek tego pojazdu. "To miał być jego (kierowcy) ostatni kurs przed świętami. Pytał, czy wróci do czwartku do wieczora, bo chciał zdążyć żonie kupić prezent" – dodał właściciel firmy. Powiedział też, że zaniepokoiły go już pierwsze informacje, że jego auto jeździ gdzieś po Berlinie. "Ten kierowca nigdy pięciu minut czasu nie przekroczył. Miał w firmie ksywkę +inspektor+ (…), tak wszystkiego przestrzegał. Od razu wiedziałem, że coś niedobrego się stało" – mówił Żurawski.

 

Dodał, że gdyby samochód nie musiał czekać na rozładunek, to do tragedii by nie doszło. Z jego relacji wynika, że samochód stał naprzeciwko firmy, gdzie miał się rozładować we wtorek rano – to było centrum Berlina, 10 km od miejsca jarmarku, gdzie zdarzyła się tragedia. "Rozmawiałem z nim (kierowcą) w południe, mówił, że jedyni rodowici Niemcy, których widzi, są w biurze w tej firmie, a wokół są sami muzułmanie. Kupił sobie kebaba, nawet mam zdjęcie z baru, gdzie kupował" – powiedział właściciel firmy. Kierowca miał żonę i nastoletnie dziecko.

 

 

Źródło: PAP

Komentarze

Zobacz także

Nie zaszczepiłeś dziecka? Nie wyślesz go do przedszkola! Włosi wprowadzili młot na antyszczepionkowców

Małżeństwo przedłuża życie! I są na to naukowe dowody

Redakcja malydziennik

Rumuni także przeciwni podwójnym standardom żywności w UE!

Ładuję....